Krabi

Endelig kom vi ut av storbyen og til Ao Nang i Krbi-provinsen i det sydlige Thailand

Det var utrolig godt komme seg ut av Bangkok. Kom til Ao Nang i Krabi på mandag, og det var deilig å komme til et fredelig og luftig sted med strand. Det har blitt enormt mye større siden jeg var her sist, men det er fortsatt koselig og avslappet stemning. Det ble litt rot da vi skulle sjekke inn på hotellet, for de hadde overbooket den avdelingen vi egentlig skulle bo i. Dermed måtte vi bo i standard-rom i fire netter, før vi flytter til deluxe-rom. Ikke noe problem, rommet er fint det! Vi har ikke egen balkong, men felles balkong og gangareal. Det er ikke akkurat stor trafikk og hotellets ”sunset balcony” ligger rett ved rommet vårt så vi klager ikke.

Som plaster på såret fikk vi fire gratis middager på hotellets restaurant. Første kvelden spiste vi der, for å prøve ut maten, men det var dårlige greier! Jeg spiste, eller rettere sagt; bestilte biff med hvitløkspeppersaus. Sausen var grei nok den, men når de klarer å steke thai-biffen så den blir seig og tørr, da er det noe alvorlig feil. Det virket mest som om maten hadde vært holdt varm i flere timer. Spiste litt ris og saus. Christian bestilte spaghetti carbonara. Nok en rett det er vanskelig å gjøre feil, men det smakte overhodet ikke godt. Endte med å spise pannekake fra en bod i stedet og var veldig enige om å ikke bruke opp resten av middagskupongene fra hotellet.

I går tilbrakte vi dagen på stranda. Kjempedeilig, men fryktelig varmt i sola. Vi var litt seint oppe, så alle plasser med skygge var opptatt. Vannet er kjempedeilig, men dessverre er det en del knøttsmå, usynlige maneter som brenner. Ikke veldig plagsomt, men det stikker og svir litt. Kommer man et sted det er veldig mange blir det ubehagelig.

Gikk en tur til enden av stranda. Der var det laget en gangsti og trapper slik at man kunne gå over klippen til neste strand. I skogen der bodde det utrolig mange apekatter. De var kjempetøffe og kameraet mitt fikk virkelig noe å jobbe med. Brukte blitz på et par av bildene og da ble apene veldig nysgjerrige. Den en så ut som den hadde tenkt å fly på både meg og kameraet, men den skjønte heldigvis ”husj husj!” og forsvant.

I dag har vi vært på båttur til 4 øyer i området her. Var i land to steder med utrolig fine strender, på de to andre øyene snorklet vi. Dessverre var det overskyet mesteparten av dagen, så det ble til tider litt dårlig lys under vann.

Hele turen, med henting på hotell, båt, lunsj, drikkevann, frukt, snorkleutstyr og forsikring kosta 140 kroner per person. Har vel brukt penger på verre ting, ja! Vi ble hentet litt over ni og var tilbake på hotellet ca halv fem. En bra dag!

Sola tar noe voldsomt! Til tross for solfaktor 30 og at vi knapt nok har sett sola i dag har jeg nesten blitt solbrent på ryggen!

Nå har vi hatt en kjapp pannekake-stopp. Ble sultne etter dagen på sjøen, men det er litt tidlig for middag ennå. Det er flere pannekake-damer her som selger kjempegode pannekaker med valgfritt fyll til en meget billig penge. I dag ble det banan og sjokoladesaus, i går spiste jeg pannekake med mango.

Posted by anneks 04:35

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.