Siste kveld i Bangkok

I morgen reiser vi videre til Ao Nang i Krabi, noe som skal bli utrolig godt! Nå er vi lei av stør og eksos, kaotisk trafikk, markeder, go-go-barer og styr. Nå vil vi på stranda!

Vi kom oss til Chatuchak weekendmarked i går morges, det skal visst være et av verdens største markeder med over 10.000 boder. Det var artig en liten stund, men etter en halvtime var vi bare varme og leie begge to. Ikke fant vi sandaler til Christian heller… Jeg var litt kvalm og det ble ikke bedre da vi passerte matavdelingen. Bod etter bod med tørket blekksprut og annen sterkt luktende sjømat ble litt voldsomt!

Vi hoppet i en taxi og reiste til et kjøpesenter. Der var det mest dyre merkebutikker, men vi fikk i oss litt mat og handlet litt babytøy. Så reiste vi tilbake til hotellet der jeg sovnet ved bassenget etter en rask dukkert. Vi var å slitne at vi gikk og la oss begge to, og sov noen timer om ettermiddagen.

Om kvelden tok vi hotellets shuttlebuss til Patpong og nattmarkedet der. Christian fikk mange interessante tilbud fra mer eller mindre lugubre barer. Utkasterne sto nemlig utenfor med en ”meny” og prisliste. Vi var for pysete til å stoppe opp og lese, men fikk da med oss at de tilbød både ”banana show” og ”ping-pong show”….

Da mamma og jeg var i Bangkok i 2000 spiste vi på en restaurant i Patpong som het Mango Tree. Der fikk vi så god mat at jeg ville finne den igjen. Det gjorde vi, merkelig nok, men dessverre ble det en skuffelse. Treg servering og maten var ikke noe særlig. Skikkelig nedtur!
Da reiste vi tilbake til hotellet og satte oss i baren. På bordet ved siden av satt en amerikaner i 60-års alderen med en snerten, ung thaidame ved siden av seg. Vi ble ikke veldig imponert, og bedre ble det ikke da han ringte kameraten sin, skrøt av den unge damen og ba kompisen komme og bli med…

I dag har vi hatt en mer normal døgnrytme. Vi sov hele natta og reiste på båttur på elva. Artig å se, men bakenden min var temmelig mørbanka da vi gikk av i Chinatown. Der tuslet vi rundt på måfå en stund, tittet på juggel og tok en pause på en lokal kafe. Da vi var lei av å gå tok vi en taxi til Grand Palace. Der ble vi møtt av en rekke ”hjelpsomme” mennesker som kunne fortelle oss at i dag var det en spesiell dag for thaiene, så turister slapp ikke inn før etter klokka tre. I mellomtiden burde vi besøke et annet tempel og der var det en skredder som kunne gi oss veldig gode tilbud… Vi ante litt ugler i mosen, og det viste seg at Grand Palace var åpent, det! Vi gikk inn og kikket litt rundt. Mye gull og stas!

Utpå ettermiddagen reiste vi tilbake til hotellet og la oss ved bassenget. Du vet at du er norsk når du ligger ved hotellbassenget selv om det regner! ;) Etter hvert ble det litt utrivelig så vi gikk opp på rommet for å se på TV i stedet. Deilig å bare sløve litt!

I kveld har vi spist på hotellets italienske restaurant. Christian fikk biff og jeg spiste tomatsuppe. Så gikk vi ut på terrassen der vi spiste litt frukt. Nå er dagen over og vi skal tidlig opp i morgen for å reise til flyplassen. Gleeeeeder oss!

Posted by anneks 04:32

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.