Jetlag

Å reise til den andre siden av jorda gjør kroppen litt forvirret...

Sitter på rommet og venter på at klokka skal bli seks slik at frokosten kan begynne. Det var ikke så lett å sove i natt, kroppen er totalt forvirra og vi har vært mye våkne begge to. Klokka halv fire ga vi opp, vi fikk rett og lett ikke sove mer. Etter å ha surret litt på rommet bestemte vi oss for å ta en tur ut.

Vi gikk bortover veien hotellet ligger i og noen kilometer retning ”sentrum”. (Jada, Mamma, resturanten vi spiste på ligger der ennå!)Det var jo grytidlig, så det var ikke så mye å se, men det var litt artig å se byen våkne til liv. Fikk med oss en hund på ferden (Nei, jeg hilste ikke på den, jeg så nesten ikke på den en gang!) Først var den tøff og skulle skremme oss ved å gå bak oss og bjeffe, men da vi ikke ble redde og begynte å løpe fant den ut at vi var veldig bra mennesker, så den ble med oss. Etter et par kilometer møtte vi heldigvis to større hunder som ga klar beskjed om at dette var deres område, så da måtte den gi opp.

Etter å ha passert ymse gatekjøkkenvogner og markedsboder som gjorde klart kjøtt vi ikke hadde lyst på stakk vi innom en 7-11 for å kjøpe litt å drikke, samt kjeks til meg. Så tok vi en taxi tilbake til hotellet, noe som var nesten gratis. Christian er våt av svette, jeg ble bare litt klam, så alt er som normalt.

I går kveld var egentlig planen barbecue på terrassen, men så hadde de dessverre ikke det i går. Men vi kunne spise på thai/vietnam-restauranten der og sitte ute, så da gjorde vi det. Jeg spiste biff i østerssaus, veldig mild og god, mens Christian bestilte noe vietnamesisk, grillet svinekjøtt med nudler til. Det var ikke turistkrydret, for å si det sånn, så han ble litt heit i toppen, men det smakte veldig godt. Jeg hadde til og med litt plass til dessert, og fikk kokos-is servert i en kokosnøtt. Nam nam nam!

Christian foretrakk flytende dessert, og smakte på thailandsk riswhiskey. Det var visst godt, for det ble et glass til etterpå. Til kaffen fikk vi noen utrolig lekre ”frukter” som viste seg å være noe søtt kliss, men de så pene ut. Hvis man lager marsipan av kokosnøtt i stedet for mandler kan det nok smake omtrent sånn.

Etter frokost skal vi på marked, det blir nok varmt og kaos, men jeg ha lokket med Christian ved å si at de selger øl, dessuten må han kjøpe seg sandaler. ;)

Posted by anneks 04:31

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.